Els secrets de l’antic Egipte

Anna Carbonés Amagat

INS Germans Vila Riera de Camprodon

Educació Secundària

Es tracta d'una experiència gamificada on els alumnes es converteixen en agents de la Societat Històrica Secreta per a la recuperació de la memòria històrica. Els objectius de l'experiència són, a part de treballar les competències de l'àmbit social, motivar a l'alumnat i fer-lo més autònom en el seu aprenentatge. El contingut es presenta en una pàgina web i es treballa amb el Deck Toys i diverses eines online i interactives com el Google Arts & Culture o el Fabricius. S'avalua en funció de la participació de l'alumnat i de la correcció en les activitats on es treballen els continguts. S'acaba la gamificació amb un breakout educatiu on han de ser capaços de movilitzar els coneixements adquirits per tal de poder obrir el cofre de Ra.

Inclusió, Coeducació, Atenció a la diversitat

Competències de l'àmbit social com la competència 1 o la competència 2 de la dimensió històrica o la competència 8 de la dimensió cultural i artística.

També es treballen competències de l'àmbit personal i social com la competència 3 de l'àmbit aprendre a aprendre o competències de l'àmbit digital com la competència 5.

Una experiència gamificada de tota una unitat didàctica, a partir d'una narrativa proposada i treballada a través d'una pàgina web i recolzada amb el Deck Toys, que permet la bonificació de les respostes correctes amb punts i els seguiment del treball de l'alumnat. També inclou un Breakout educatiu per tal de valorar l'assoliment, la movilització i transferència dels continguts.

9 thoughts on “Els secrets de l’antic Egipte

1. M’ha entrat ganes de jugar-hi!!!!!!! Et felicito de veritat per la feina feta darrera aquesta gamificació i per la claretat i originalitat en l’explicació!!!

2. M’ha agradat moltíssim . Penso sobretot en l’alumnat que necessiten suport visual per accedir als conceptes i ho trobo genial!

3. Felicitats! Torbo que la narrativa, l’edició, els continguts, l’avaluació… tot! està molt treballat i és molt complet. Us heu plantejat aplicar dinàmiques semblants per a altres temes?