Jo gamifico, tu gamifiques, tots gamifiquem

Cristina Mallol Macau

Institut de Vilafant

Educació Secundària

Aquest és un projecte de síntesi dels continguts clau tractats durant el curs en la matèria de llengües estrangeres. En el nostre centre, tant alumnat com professorat utilitza freqüentment les tecnologies de la comunicació i especialment la gamificació, per introduir, desenvolupar i valorar continguts. L'experiència que presentem té com a objectiu que els estudiants elaborin el material interactiu que després s'utilitzarà per consolidar el contingut de la matèria. El professorat mostrarà diverses eines digitals, els alumnes hauran d’omplir una fitxa detallada amb la planificació del desenvolupament del joc i llavors ja podran començar el seu procés creatiu. El ventall d’opcions és molt ampli i només quedarà limitat per la seva creativitat.

Interdisciplinarietat, Inclusió, Coeducació, Atenció a la diversitat.

• Fomentar la competència digital i aprendre a aprendre amb la filosofia "Make it".
  • Percebre que a través del repte, la diversió i l'emoció, la implicació i l'autonomia ajuda a arribar a un aprenentatge més ple i significatiu, com apunta la neurociència.
  • Fomentar la competència inter- i intrapersonal: el coneixement d'un mateix i la interacció amb els altres a través del joc són dos aspectes bàsics.
  • Ajudar en l'adquisició de la competència lingüística en llengües estrangeres.

La innovació educativa que proposa aquesta experiència és el fet que són els alumnes que seguin unes pautes molt concretes i definides, escullen la plataforma digital que troben més adient per desenvolupar les pròpies idees i dissenyen jocs interactius per tal de consolidar els continguts de la matèria de llengües estrangeres.

Els objectius d'aquesta experiència són diversos: consolidar el contingut de la matèria, involucrar als estudiants en la planificació de tasques conjuntes, aprofundir en l’ús de plataformes digitals, donar-los autonomia i responsabilitat i sobretot motivar els alumnes a seguir aprenent. Pel que fa a l'avaluació de l'experiència, es pretén fer una autoavaluació i una coavaluació fent servir rúbriques, per tal de valorar tant el procés com el producte final.

4 thoughts on “Jo gamifico, tu gamifiques, tots gamifiquem

1. Escullen ells les seves plataformes de joc de manera totalment lliure??? Com està organitzada la coavaluació??

Molt, molt interessant!!!!

Gràcies!!!