Què fas per estar bé?

Anna Casadevall Sala i Ana Vidal

Saint George's School de Fornells de la Selva

Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària i Batxillerat

Es presenta un projecte d’intervenció en intel·ligència emocional, centrat en la competència de regulació emocional i les emocions positives a causa de la COVID-19. Els objectius són: millorar la regulació emocional, capacitar-los per a manejar les pròpies emocions, i acompanyar-los en la presa de consciència entre emoció, cognició i comportament. Se’ls va presentar deu emocions positives i es van crear tres “gimcanes virtuals” utilitzant la gamificació per a entrar en contacte amb les emocions i el seu reconeixement. Posteriorment, se’ls va demanar que identifiquessin com havien aconseguit “sentir-se bé” i a partir de les seves respostes, es van crear tres núvols de paraules amb activitats per a ajudar-los a generar emocions positives.

Afectivitat, Educació Emocional.

• Regulació emocional
  • Expressió emocional apropiada
  • Habilitats d’afrontament
  • Autogeneració d’emocions positives

A causa de la pandèmia mundial que hem viscut, els nens/es i els adolescents han passat per múltiples estats d’ànims, en determinats moments, no han sabut ni tals sols què sentien i no sempre disposaven dels recursos suficients per a comprendre el seu propi món intern. El que hem viscut ha posat en joc la capacitat de cada un/a per a utilitzar els recursos personals que potser no hem utilitzat habitualment i que hem necessitat en aquestes circumstàncies. La intel·ligència emocional ha entrat en joc i ha fet necessari identificar les pròpies emocions, ser-ne conscients i adonar-se de la importància de donar-se temps i espai per a veure què ens passa.

Enllaç al Genially de l'experiència.

12 thoughts on “Què fas per estar bé?

1. Hola Júlia! Moltes gràcies pel teu missatge. Ens agrada saber que estàs d’acord amb la importància d’intervenir en relació a la gestió de les emocions. Un feedback així sempre anima!

1. M’agrada molt la idea de donar-los eines per gestionar millor les emocions. Veu observar algun canvi en l’actitud dels alumnes a arrel d’aquest projecte??

2. El treball de les emocions és una matèria pendent; amb pinzellades de gestió emocional com aquesta podem donar rellevància a l’aquí i ara.

3. La meva pregunta també va en aquest sentit, quins resultats vau obtenir després d’ utilizar l’ eina???? Vau notar diferències en funció dels grups d’ edat?

1. Hola Silvia! En relació a les edats, gamificar el projecte ens va permetre treballar la mateixa competència des d’Educació Infantil fins a Secundària adaptant-ho a cada edat.

4. Considero que és molt important treballar les emocions durant tota la nostra etapa educativa, però sobretot a l’etapa d’infantil. Malauradament cada cop més trobem a gent adulta que no sap identificar i entendre correctament les seves emocions, per aquest motiu crec que l’educació ha de donar les eines i recursos necessaris per tar de formar a alumnes competents i crítics en la seva pròpia autoregulació emocional.

A causa de la realització d’aquest projecte us heu plantejat noves formes de treballar les emocions amb els vostres alumnes durant el dia a l’aula?

1. Hola Kevin! No hem parat de fer propostes més completes. El projecte que hem presentat va ser un punt de partida i això no té aturador! Un cop hem començat a treballar les emocions a l’escola, a totes les edats, l’oportunitat per continuar treballant-hi és constant!

5. Hola Joan! Valorant la bona acceptació dels alumnes vers aquest projecte, hem continuat treballant la gestió de les emocions en el context educatiu. El curs següent vam continuar amb el projecte de manera presencial i vam programar-hi més competències. Hem vist una millora en relació a la gestió emocional i molta més acceptació per part de tots a “parlar” d’emocions. Costa saber què podem atribuir al projecte que hem presentat i què a la continuació d’aquest a nivell presencial. En qualsevol cas, sí que hem vist un canvi en positiu!