Hospital de Superherois

Marta Cambray Roca i Mireia Roura Rabionet

Escola Lacustària de Llagostera

Educació Primària

Presentem una gamificació on els alumnes seran aspirants a doctors d'herois, i han d'aprendre el funcionament del cos humà, sistemes i òrgans principals.

Els objectius de la gamificació són conèixer el funcionament del cos humà per prendre consciència d’uns hàbits saludables, per comprendre que el cos és un mecanisme complex i que les seves parts estan interrelacionades i com les fem servir de manera involuntària.

L'avaluació dels continguts és formativa i continuada amb fulls d'observació, rúbriques, correccions de tasques tant a nivell individual com a nivell col·lectiu, valoracions de projectes... No tots els alumnes aprenent igual, per tant, es necessita una gran varietat de propostes d'avaluació per beneficiar a tot l'alumnat.

Interdisciplinarietat.

• ÀMBIT LINGÜÍSTIC: Dimensió comunicació oral: Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa utilitzant estratègies conversacionals.
    Dimensió comprensió lectora: Llegir amb fluïdesa per comprendre textos de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars en diferents suports i formats.
  • ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI: Dimensió de salut i equilibri personal: Prendre consciència del propi cos, de les emocions i sentiments propis i aliens, per aconseguir l’equilibri emocional i afavorir la convivència, Adoptar hàbits sobre alimentació, activitat física i descans amb coneixements científics, per aconseguir el benestar físic, i Prendre decisions sobre higiene i salut amb coneixements científics per a la prevenció i guariment de malalties.
  • ÀMBIT D'ED. EN VALORS: Dimensió personal: Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes.
  • ÀMBIT DIGITAL: Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d'aprenentatge: Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Com a innovació, cal destacar que aquest projecte és una gran font de motivació per dos motius: descobrir el funcionament del cos humà i assumir el rol d'aspirants a doctors herois. Així doncs, la innovació es troba en la combinació perfecta entre oci (superherois) i formació acadèmica (el funcionament del cos humà).

Pàgina web de l'experiència.

5 thoughts on “Hospital de Superherois

1. Molt interessant i molt bona feina!
    Quines eines pròpies del joc utilitzeu? o quines eines digitals relacionades amb la gamificació utilitzeu?

2. M’ha agradat molt la vostra proposta, fer servir els superherois resulta molt motivador pels alumnes. Quines adaptacions feu amb alumnes amb dificultat d’aprenentatge?
    Gràcies

3. M’agrada molt la gamificació, trobo molt encertat el tema amb la missió a resoldre i com ho heu lligat amb els continguts. Gràcies per compartir-ho!

4. Trobo que és una idea molt bona, ja que és un projecte molt vivencial i l’aprenentatge dels infants és molt més significatiu. A més a més, el fet que els infants puguin anar avançant nivells i millorant a mesura que resolen els casos els motiva a seguir investigant. M’ha agradat molt.