Un any ple de màgia

Cor de Maria de Sant Celoni

Educació Primària

Descripció

A la classe llegim el llibre "Harry Potter y la Piedra filosofal". En el moment en que Harry rep la carta comencem la gamificació: som admesos també a Hogwarts, posats en una "casa" i, amb la nostra feina i actitud, aconseguim punts que es poden bescanviar per cartes amb diferents premis.

Després de la lectura de cada capítol, els alumnes fan jocs de comprensió lectora amb diferents plataformes: Kahoot, Quizziz o Genially. Generalment, els jocs els crea la mestra. Altres vegades, els jocs els creen els propis alumnes.

A mesura que descobrim aspectes del món de Harry Potter, realitzem activitats paral·leles d'autoconeixement o de treball d'altres matèries.

Aspectes que es treballen

Interdisciplinarietat.

Competències

Competència lingüística, competència d'aprendre aprendre, competència digital, competència d'educació en valors, competència autonomia i iniciativa personal.

Innovació

Els alumnes aconsegueixen punts pel treball i l'actitud. Mentre fan preguntes de qualsevol àmbit educatiu, quan ajuden als companys en el seu dia a dia, a la mestra, durant les excursions, col·laborant amb les tasques de la classe... poden aconseguir punts en qualsevol moment que van sumant-se als de la seva "casa". Els alumnes sumen punts de forma individual però la victòria és col·lectiva, doncs els punts de tots, sumen a la victòria final. Passades dues setmanes es fa recompte de punts i la "casa" amb més punts tria d'entre uns premis possibles. Cada dos setmanes es comença de zero la competició.

Una de les cartes de premi, la de Voldemort, implica treure punts a una altra "casa".

No tots els alumnes aconsegueixen punts pel mateix. La mestra va donant en funció als esforços que veu que fan els alumnes (ex. preguntes senzilles d'un alumne molt tímid, per exemple, també obté punts).

6 thoughts on “Un any ple de màgia

1. M’ha semblat molt xulo. Molt interessant el fet que cada alumen rebi punts en funció del que per ell/a és un repte i no pas els mateixos criteris per tothom.

2. és genial que cada alumne vagi fent i rebi punts, al final hem de tenir en compte totes les necessitats i adaptar-nos a elles.

3. Em sembla genial, el fet de tenir en compte les individualitats de cada alumne i reforçar-ho positivament. El fet que al final sumin permet valorar el treball en equip i no la individualitat (que la societat, ja ho remarca prou!)

4. M’ agradaría conéixer amb més profunditat saber com Ho Fas per portar el recompte de punts…
    Si es pot Fer de manera automàtica o ho Fas tu de manera analògica.

Moltes gràcies!!!!

5. M’ha agradat molt la proposta, m’he perdut una mica en com reparteixes premis i el recompte de punts. També si poguessis explicar més la part de les fotos, no ho he acabat de seguir, és a dir, demanaves que fessin determinades proves per l’escola i es feien foto amb el resultat de la pantalla, o els hi donaveu en paper, o com? Tinc una assignatura que han de realitzar tasques domèstiques, i m’has donat idees per com informar del grau d’experiència i competència de forma individual i com ells poden seguir la seva evolució.