Escapa per poder celebrar l’Iftar

Joana Hernández Martínez

EOI de Tarragona

EOI

Es tracta d'un joc d'escapament com activitat cultural "en línia" per aprendre sobre el mes de Ramadà que celebren els musulmans i musulmanes, visquin on visquin. L'objectiu era aprendre els conceptes bàsics del seu significat, vocabulari i expressions relacionades amb el tema del dejuni. El plantejament de sortida és després dew tot el dia fent dejuni a la feina i quan és l'hora d'anar a casa i de trencar-lo, descobreixes que t'has quedat sol/a a l'edifici i tancat. Per descobrir el codi numèric que obre el pany, has de passar per cinc proves i obtenir-ne el número correcte. De les diferents proves, s'obté un número i amb el cinc s'obre el cadenat. Cada prova té una avaluació pròpia, però no cal fer les proves de manera seqüencial.

Interdisciplinarietat, Atenció a la diversitat, Multiculturalitat, Llengua àrab (nivell bàsic).

Es treballa la competència lingüística, la competència digital i la multiculturalitat.

En un curs on no s'han pogut fer activitats culturals presencials, era una manera d'introduir un costum molt important en la cultura islàmica, que ajuda a entendre la societat àrab i també la nostra.

Enllaç a Genially. L'autora sóc jo, cap de Departament d'àrab de l'EOI Tarragona i ha estat obert a tothom que volgués participar-hi.

2 thoughts on “Escapa per poder celebrar l’Iftar

1. Hola Joana! Molt interessant la proposta. Quan ho vas presentar als alumnes vas poder fer un seguiment dels que la van fer i dels que no? Saps si seris possible afegir so (per poder escoltar com sonen les felicitacions, per exemple) al llarg del joc? Gràcies!